Future koulutusohjelman sisältä ja aikataulu
1. pv Tulosklinikka
27.8.2014 Tampere
Kouluttaja Seppo Huovila
- Käydään läpi hyviä tulokseen vaikuttavia käytännön ideoita (yrityskohtaisen konsultoinnin pohjalta, 1. pv)
- Etsitään uusia luovia ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin.
- Fotoalaan vaikuttavien trendien hyödyntäminen
- Konkreettisten tavotteiden laatiminen yrityksittäin
- Rakennetaan jokaiselle yritykselle oma menestyssuunnitelma
- Ideointia, keskustelua, kokemustenvaihtoa
- Ei luentoja, ei esiintymistä, vaan yhteistä johdettua keskustelua tuloksen parantamiseksi
2. päivä – Lisää asiakkaita Somesta
1.10.2014 Tampere
Kouluttaja Ville Virta
- Tehdään yhdessä Facebook sivu
- Miten saadaan ensimmäiset tykkääjät Facebook sivuille.
- Opetetaan kuinka käytettään yrityksen tämänhetkisiä tiedostuskanavia hyödyksi.
- Mitä yrityksen tulisi julkaista. Miten julkaisu tapahtuu ja miten julkaisuja kannattaa aikatauluttaa.
- Miten yritys voi kampanjoida Facebookissa ja miksi se on niin tärkeää -Facebook statiikka.
- Mitä sosiaalisen median palveluita suomessa on ja miksi ihmiset käyttävät tiettyjä palveluita.
- Mietiään mitkä muut palvelut voisivat olla hyviä fotoalalle.
3. pv Studiot tuottamaan, päivä 1 – tuotteistaminen
18.10 Paikka Tampere -VVI
Kouluttaja Krister Löfroth
Missä kilpailutilanteessa valokuvaamot ovat tänään?
- Miksi pitää erottua ja miten se on mahdollista?
- Mitä voit myydä?
Ajankäytön suunnittelu
- Tuotteiden hinnoittelu
- Hinnaston rakentaminen
- Keskiostostavoitteet
- Peruskuvausten tuotteistus
- Myytävät tuotteet/ palvelut
Tuotteiden hinnoittelu
- Kuinka hinnoittelet aikasi/ tuotteesi?
- Kannattavien/ toivottavien tuotteiden hahmottaminen…
- Mitä kuuluu mihinkin paketiin?
Hinnaston rakentaminen
- Mitä oikeasti myyt/ mitä kannattaisi myydä?
Keskiostostavoitteet
- Kuinka paljon voit lisätä liikevahtoa/ katetta samalla asiakasmäärällä?
Peruskuvausten tuotteistus
- Otosten määrä? Asettelujen määrä?
- Digikirouksen välttäminen…
Myytävät tuotteet/ palvelut
- Kate!!!
- Kenen kanssa kilpailet? Kenen sinun pitää päihittää?
- UUDET PERUSTUOTEVALIKOIMAN LANSEERAUS
4. pv Studiot tuottamaan – päivä 2. – tuotteiden rakentaminen ja myyminen
19.10 Paikka Tampere -VVI
Kouluttaja Krister Löfroth
Peruskuvausten purkaminen
- Suunnitelmallista toimintaa päivä 1. periaateiden mukaan, ajankäyttö…
Valaisun teoria
- Mikä on mahdollista ja mikä on järkevää hinnoiteltavissa olevassa ajassa?
Olennaisimmat välineet
- Mitä on hyvä omistaa?
- Mistä voi säästää ja mistä ei kannata?
Studiokuvausdemot
- Miten päivä 1. esitetty tuotteistus rakentuu käytännössä
Miljöökuvausdemot
- Ammattimainen valaisu miljöössä käytännössä
- Miten erotut harrastelijasta?
Edellisten kuvausten käsittely
- Hinnoiteltavissa olevan ajan puitteissa ammattimaisia printtejä
Brändihiomo
- Miten näyt ulospäin?
- Miten myyt kuvais?
- TUNNE MYY!!!
- Yllätys, enemmän…
- Miksi asiakas ostaisi sinulta?
- Välineet, käytetty aika…
5. pv -Tuotemyynnistä elämyksen tuottamiseen
22.10.2014 Tampere
Kouluttaja Seppo Huovila
- Miten saada asiakas tyytyväiseksi ja ostamaan
- Miten lisämyyntiä, parempaa katetta ja korkeampaa keskihintaa
6. pv -Yhdessä tuloksiin
19.11.2014 Tampere
Kouluttaja Seppo Huovila
- Miten saada koko porukka mukaan tulostalkoisiin
- Laaditaan konkreettinen tavoite-, toimintaohjelma-, seuranta-, ja palautesuunnitelma
Koulutukselle haetaan tukea Uudenmaan ELY-keskuksen kautta. Koulutuksen toteutus on riippuvainen tuen myöntämisestä. Tuen kanssa hinta tulee olemaan vain 88 € + ALV / osallistuja lähiopetuspäivä ( yth. 613 € + ALV. Koulutuslaskutetaan Kesäkuun alussa. Tuki edellyttää osallistumista koko ohjelmaan ja poissaolotilanteissa hinnasta ei anneta hyvitystä, mutta paikalle voi lähettää sijaisen.