Viime viikonloppuna olin kutsuttuna pohtimaan Future-porukan kanssa studioiden toiminnan tehostamista. Luulenpa, että osallistujille tuli osaksi yllätyksenä ettei tuotteistaminen olekaan pelkkiä myytäviä tuotteita, vaan myös ajattelu- ja toimintatapoja sekä tunteiden tuottamista suunnitelmallisesti. Kaikki tekemisemme kun synnyttävät aina joka tapauksessa läsnäolijoissa jonkun reaktion, joten miksi emme valitsisi tuottaa positiivisen tunteen jonka ansiosta synnytettävistä kuvistakin tulee väistämättä parempia. Viikonlopun aikana sivuttiinkin henkimaailman hommia toistuvasti aina faktojen välissä… ;)

Valokuvausalalla on ollut jo joitakin vuosia käynnissä töiden uudelleen jako. Vauhti on niin kovaa, että paikallaan pysymällä todellisuudessa huomaa tulevansa ohitetuksi kummaltakin puolelta joka päivä. Olen hyvin iloinen siitä, että Fotokaupan Liiton jäsenistä löytyy henkilöitä, joilla on halu kehittyä ja olla kehittämässä alaa. Juuri tällaisella asenteella selvitään mullistuksessa olevan alan haasteista. Kuulin huhua, että tämän kaltainen koulutuspaketti saattaa saada jatkoa ensi keväänä ja toivon, että Villen puhelin hajoaa suuren ilmoittautujamäärän paineesta.

Kiitos mielenkiintoisesta viikonlopusta kaikille osallistujille!

Krister Löfroth